Wycieczka do Trójmiasta

W dniach 16-18 maja 2018 r. 48 uczniów klas szóstych udało się na wycieczkę do Trójmiasta.

Gdańsk przywitał nas piękną pogodą i niepowtarzalną atmosferą. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Europejskiego Centrum Solidarności. To nowoczesna instytucja kultury, w której poznaliśmy historię Solidarności, wysłuchaliśmy wspomnień o Sierpniu 80 i dorobku Solidarności. Instytucja ta stanowi muzeum upamiętniające rewolucję Solidarności i upadek komunizmu w Europie. Sercem budynku ECS jest wystawa stała, dedykowana historii Solidarności i ruchów opozycyjnych, które doprowadziły do przemian demokratycznych w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Kolejnym etapem naszej przygody z Gdańskiem było niedawno otwarte, bo 23 marca 2017 roku, Muzeum II Wojny Światowej. W sposób niezwykle ciekawy i przemawiający do młodego człowieka przedstawiono nam tu historię II wojny światowej, jej ofiar i bohaterów. Po zakończeniu zwiedzania udaliśmy się wraz z naszą wspaniałą przewodniczką na spacer po mieście, jego najciekawszych zabytkach i miejscach. Pierwszy dzień zakończyliśmy w Sopocie. Korzystając z pięknej pogody, wieczorem, po obiadokolacji przywitaliśmy się z naszym polskim morzem spacerując sopocką plażą. Zatrzymaliśmy się na kempingu Park45, co również było dla nas niezwykłą przygodą.

Następny dzień rozpoczęliśmy od wyjazdu na Westerplatte, potem udaliśmy się do Gdyni na Skwer Kościuszki, a tu okręt ORP „Błyskawica”, trzymasztowy żaglowiec szkolny, statek-muzeum „Dar Pomorza”, pożegnaliśmy również Dar Młodzieży, który przygotowywał się do wypłynięcia w podróż dookoła świata, w Rejs Niepodległości. Po południu powróciliśmy jeszcze na chwilę do Gdańska, aby zwiedzić Stocznię Gdańską i odwiedzić miejsce, w którym Lech Wałęsa podpisał porozumienie sierpniowe. Wieczorem spotkaliśmy się przy ognisku, potem wybraliśmy się na niezapomniany spacer na molo sopockie.

Piątek był ostatnim dniem naszej wycieczki, po śniadaniu pożegnaliśmy Trójmiasto i udaliśmy się do Malborka, aby zapoznać się z historią tego wspaniałego zamku. To był ostatni punkt naszej podróży.

Podczas wspólnego zwiedzania poznaliśmy niesamowitą historię Gdańska, morski charakter Gdyni i na własnej skórze poczuliśmy rozrywkową atmosferę Sopotu. (MS)